Melyiksuli Blog

Győzd le a vizsgadrukkot!

3+1 tipp a stresszmentes vizsgákért

Mindannyiunk életében van olyan vizsga, amely előtt már akár hetekkel stresszelünk. Persze van egy természetes stressz, amely a legfelkészültebb embernél is jelen van, azonban sokunk a vizsgalap láttán teljesen leblokkol, memóriavesztésben szenved és meglehetősen csökken a teljesítményképessége. Ha le szeretnéd küzdeni a vizsgadrukkot, akkor fogadd meg a következő 3+1 tanácsot!

3+1 tipp a stresszmentes vizsgákért

1. Fogadd el a stresszt!

A stressz legyőzésében bizony fontos lépés az, hogy felismerjük és elfogadjuk azt, hogy stresszelünk. Ha tudod, hogy izgulós típus vagy, akkor már a vizsga előtt gondolj arra, hogy a vizsga közben valószínűleg izgulni fogsz, de ezzel semmi baj nincsen. Az lenne a fura, ha nem stresszelnél, hiszen egy számonkérés mindenki számára egy megmérettetés, ahol a lehető legjobban szeretnénk teljesíteni. Fontos azonban észben tartani azt, hogy a túlzott stresszelés a visszájára fordítja a teljesítményünket. Nincs értelme vizsga közben azon agyalni, hogy most miért stresszelsz, ezért már a vizsga előtt fel kell készítened magad arra, hogy ezen túl tudj majd lépni, és a megoldandó feladatra tudj koncentrálni.

2. Légy felkészült!

A természetes stressz mindenkinél jelen van egy vizsga közben, azonban ha nem készülünk fel megfelelően a vizsgára, ez a stressz a sokszorosára növekedhet. A vizsga anyagának megfelelően szánj időt az alapos felkészülésre, melyet a vizsga előtt napokkal, hetekkel érdemes megkezdened. A melyiksuli Facebook oldalán megosztottunk egy bejegyzést, melyből kiderült, hogy a nagyobb intervallumon keresztül való tanulás elmélyíti a tudást. Tehát megéri akár egy hónappal előbb elkezdeni készülni a vizsgára, hiszen így sokkal alaposabban és tartósabban szerezheted meg a vizsgához szükséges ismeretanyagot.

3. Állj hozzá pozitívan!

Egy-egy vizsga előtt hatalmába keríthetnek minket a negatív gondolatok, és biztosak lehetünk benne, hogy a legrosszabb tételt húzzuk. Ezek a gondolatok egy valamire jók: annyit gondolsz a lehető legrosszabbra, hogy bevonzod azt. Hessegesd el ezeket a negatív gondolatokat és igyekezz helyettesíteni őket pozitív gondolatokkal. Gondolj arra, hogy bemész a vizsgára, a tanár segítőkész és kedves lesz veled, azt kérik számon, amit alaposan megtanultál, és sikerül elérned a célt, amit kitűztél magadnak.

3+1. Vizsga előtt már ne bújd az anyagot

Általában ha vizsga előtt még átnézzük az anyagot, már csak azokat vesszük észre benne, amiket nem tudunk. Éppen ezért a vizsga előtti 10 percben már nem sok értelme van az anyagot átnézni, ezt az időt inkább a mentális felkészülésedre szánd. Készülj fel fejben arra, hogy hogyan fogod legyőzni a vizsga közben hatalmába kerítő izgulást, és hogyan hozhatod ki magadból a lehető legtöbbet!

Sok sikert kívánunk a közelgő vizsgákhoz! Reméljük, hogy a fentebbi tanácsok megfogadásával sikeresen legyőzöd a vizsgadrukkot!